Let's talk makeup.



Borstar//purderborstemakeupstoreconcealerborstemakeupstore

Smink//
puderloosepowdermakeupstoreconcealercoverallmixmakeupstoreläppglanshightechlightermakeupstoremascarafiberwig

Jag gillar inte smink egentligen - känner mig bara obekväm och dessutom är jag så lat så att lägga tid åt det på morgonen är jag inte särskilt bra på, och att tvätta bort sminket om kvällarna tar ju faktiskt sin lilla tid, plus att sminket bara försvinner och smetas ut och blir fult allt eftersom dagen går. Så för det mesta skippar jag sminket helt, vilket dock brukar sluta i några drag med mascaran på skolan.

Men ska jag sminka mig, så gör jag det gärna ordentligt - och då som ovan. Concealer från makeupstore, min räddning efter allt för få timmars sömn, lite puder som jag nu hunnit testa lite mer och är helgrymt, några drag med fiberwig mascara och så lite på läpparna. Det är en kombinerad highlighter/rouge/ögonskugga/läppglans så den fungerar till lite allt möjligt, ibland kör jag lite på kindbenen också. annars kör jag på försvarets hudsalva eller andra läppglans som ligger nedstoppade i jackofickor lite här och var.

Det var någon som undrade hur jag sminkar mig så här, inte så märkvärdigt och roligt kanske... Men jag kör på min - less is more!


Kommentarer
Postat av: Typ jag

Asw abooowwwh! Haru råd meh dääää?

2011-10-11 @ 18:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0